În loc de asfalt, drumul solar va fi alcătuit din panouri de 3,6 x 3,6 m, fiecare urmând să coste iniţial aproximativ 7.000 $. Calculele făcute de cei de Solar Roadways au plecat de la premiza că eficienţa panoului va fi de 15% şi timpul de iluminare efectivă va fi de 4 ore pe zi. Astfel, un panou va produce 7,6 kWh pe zi, iar un kilometru de autostradă cu patru benzi, 8.300 kWh pe zi. Panourile sunt garantate pentru 7 ani, iar eficienţa poate fi dublată în funcţie tehnologia folosită pentru producţie. Un proiect similar aflat în funcţiune pe o zonă de intersecţie a două autostrăzi din Statele Unite acoperă 740 metri pătraţi şi produce anual 112.000 kWh.
Avantajul energiei electrice obţine de panouri solare este evident. Problema rămâne la nivel de implementare şi costuri. În Statele Unite şi în ţările vestice, un astfel de proiect are şanse reale de succes. Curăţarea din când în când a panourilor le va permite menţinerea unei eficienţe bune de-a lungul timpului. Însă, la noi în Moldova acesta e daor un vis ...... :( .