RicH and FamouS

       Home         Glosar IT                                                                                                                                                                                                              SUBSCRIBE NOW!
        

19.08.2009

Google încă nu poate ajunge la nivelul lui Baidu în China

De patru ani, Google Inc încearcă să atragă de partea sa utilizatori chinezi, însă aceştea în continuare preferă să nativigheze pe resurse Baidu, motorul de căutare a companiei chinezeşti.

Aşa cum se menţionează în rapoartele companiei iResearch, o concurenţă rigidă se minţine, forţând rivalii să producă practic aceleaşi produse - de exemplu, proiecte pentru a găsi muzică gratuită online.

În cel de-al doilea trimestru al anului 2009, cota Baidu a constituit 75.7% din căutările online din China, care este de 1,6% mai mult decât în primul trimestru. În aceeaşi perioadă, Google a pierdut 1,1% din utilizatori: cota gigantul mondial în domeniul internet a scăzut pînă la 19,8%.

Motorul de căutare oferit de Google e popular în China, numai pentru orăşeni, satul însă alege Baidu. Unii Web-surferi caută informaţii pe Google în limba engleză, dar trec la Baidu cînd execută o căutare în chineză.

Curios, dar recenta afacere între Microsoft şi Yahoo!, cu condiţiile în care cea din urmă va trece la utilizarea mecanismului de căutare Bing, în China mediul de afaceri Yahoo! nu va fi afectat. Ideea este ca Yahoo! China este controlată de Alibaba Group, care nu a anunţat o asemenea afacere cu Microsoft.

Situaţia de pe piaţa motoarelor de căutare pe Internet din China a rămas relativ stabilă. Dominatul Baidu nu oferă nici o oportunitate de oferte serioase din partea concurenţilor, constată analiştii.

    Blog din Moldova    FastCounter 

 
Copyright © 2008-2010 Foster1. All rights reserved.