In cinci ani, YouTube a reusit sa schimbe nu doar fata internetului, ci si pe cea a mass media sau a politicii. De ziua sa YouTube ne arata exemplul perfect al ideii de afacere pe care fiecare dintre noi isi doreste sa o fi avut: o platforma de videosharing construita in cateva ore.
YouTube.com a fost activat la 15 februarie 2005. La început acesta avea o concurenţa serioasă reprezentată de site-uri precum Veoh, Vimeo sau Viddler. YouTube a reuşit, însă, să se impună rapid pe piaţă, iar în anul 2006, Google a achiziţionat site-ul pentru 1,65 miliarde de dolari.Adevarata poveste a YouTube este insa cea a unei curse contra-cronometru. De la costurile de operare tot mai mari odata cu cresterea traficului la procesele intentate de proprietarii copyright-ului video-urilor postate pe platforma, YouTube a fost mereu la un pas de a aluneca in prapastie. si, desi in scurta sa existenta platforma de videosharing a reusit sa schimbe modelul de business a mai multor industrii, de la cea muzicala pana la politica si televiziune, in ceea ce priveste propriul sau model de business lucrurile nu au stat niciodata prea bine. Achizitia de catre Google urma sa schimbe asta.
La sfarsitul anului trecut insa YouTube anunta 1 miliard de clipuri vizualizate pe zi - de la pisici pe skateboard la prelegeri universitare – ramanand la fel de neprofitabil, cu costuri de operare estimate la nu mai putin de 1,5 milioane de dolari pe zi. Si astazi, la cinci ani de la lansare, deasupra capului YouTube atarna aceeasi intrebare: cand va ajunge sa genereze profit?
Mai jos, cel mai vizionat clip pe YouTube săptămâna trecută.