Te-ai gândit vreodată că produsele de pe paginile Web ar putea căpăta dimensiuni fizice, perfect palpabile? Şi mai mult, că unele dintre ele ar putea fi mirosite şi chiar gustate? Acesta este viitorul cumpărăturilor pe Internet, imaginat de câţiva indivizi reuniţi în cadrul asociaţiei CD&I. Conceptul denumit "Sense" presupune dezvoltarea unui sistem complex care să permită utilizatorilor perceperea proprietăţilor obiectelor ca şi cum acestea s-ar afla pe birou.
În esenţă, vorbim de o "cutie tactilă" care să emuleze cumva fizicul produselor şi un soi de imprimantă care să combine tot felul de substanţe pentru a produce un miros şi un gust apropiat de cel al produsului selectat.
Pentru început, designerii au gândit un dispozitiv cu 13 cartuşe, capabile să ofere câteva gusturi de bază (dulce, sărat, picant, condimentat, amar) şi câteva emanaţii florale. Paginile printate vor fi evident necomestibile.
Ţinând cont că există proiecte asemănătoare (spre exemplu, Smell-o-Vision), înclinăm să credem că aducerea acestui concept la realitate este posibilă, iar minunea se va petrece în viitorul apropiat.